usa-2019.reismee.nl

Van Tallahessee naar Savannah, via St. Augustine

We zijn op 04-06 van uit Tallahessee vertrokken richting St. Augustine. In St. Augustine (wat de oudste stad van de VS schijnt te zijn volgens de borden) aangekomen hebben we het oude centrum met de Castillo de San Marcos bezocht. Dit is een oud fort uit 1695 waar verschillende oorlogen zijn gevochten. Door zijn ligging aan de Atlantische Oceaan kon dit fort de vaarroute van de Spaanse Galjoenen beschermen tegen Piraten. Het oude stadje is meerdere keren afgebrand maar weer herbouwt. Mooie oude huizen en kleine straatjes. Hier hebben we lekker gewandeld en ook nog een kerk bezocht.

Vandaag (05-06) zijn we naar Savannah gegaan. Eerst hebben we hier het Fort Pulaski bezocht. Dit is een fort die voor de bescherming van de vaarweg naar Savannah moest zorgen zodat tijdens de burgeroorlog de bevoorrading van de Zuiderlingen door kon gaan. Dit fort werd binnen 2 dagen in genomen door de Noorderlingen door het gebruik van een nieuw type kanon zodat ze verder en met meer snelheid het fort konden beschieten.

Daarna wilden we nog het de oude stad van Savannah bezoeken maar helaas gooide de regen en onweer roet in het eten. Dus morgenochtend (06-06) het nog maar eens proberen. En dan op naar Charleston