usa-2019.reismee.nl

Van Savannah naar Charleston

Hier zijn we weer. We zijn op dit moment in Charleston (Zuid-Carolina). Hier zijn we twee dagen gebleven toen we uit Savannah zijn vertrokken.

Voordat we uit Savannah weg zijn gegaan hebben we in de ochtend nog een wandeling door de stad gemaakt omdat we dit niet konden doen omdat het regende toen we de vorige dag aankwamen in de stad. Ze hebben hier een rijke historie van handel bedrijven. Hierdoor zijn hier ook mooie gebouwen.

Na deze wandeling zijn we richting Charleston gegaan. Hier aangekomen zijn we naar Patriots Point gegaan waar het vliegdekschip de USS Yorktown ligt. Deze hebben we bezocht en na 3 uur rondlopen hadden we het wel een goede indruk van hoe het op een vliegdeckschip gaat. Hier lag niet alleen het Vliegdekschip maar ook de USS Laffey (een escorte schip - destroyer). Tijdens WWII deed deze dienst, eerst tijdens de landing in Normandië en daarna in de Pacific en kreeg op een gegeven ogenblik te maken met een Kamikaze aanval van de Japanners. Er waren 5 vliegtuigen en 4 bomen die het schip raakte maar het zonk niet. Doordoor kreeg hij de bijnaam "The Ship that would not die". We hebben hier ook over rond gelopen en waren onder de indruk dat ze het hebben overleefd na deze aanval. Helaas was het weer niet best. Wederom een hele hoop regen. Het enige voordeel was dat het warm was waardoor we gewoon in korte broek konden blijven rond lopen.

Vandaag (07-6-19) zijn we naar Charleston zelf gegaan. Eerst zijn we met een boot naar het eiland gegaan waar Fort Sumter op gebouwd is. Dit is het Fort waar het eerst schot is gelost waardoor de Burgeroorlog tussen het Noorden en het Zuiden begonnen is. Het is aardig vernietigd tijdens deze oorlog. Maar ze hebben hier en daar wel wat dingen kunnen behouden waardoor we nu de geschiedenis van dit fort kunnen volgen. Na dit bezoek zijn we de stad zelf in gegaan en ook deze stad heeft weer een rijke geschiedenis. We hebben het oude gedeelte bezocht, het French Quarter. Ook hebben we een museum bezocht, The Old Exchange. Handel, Oorlog, Slavenhandel, enz dit alles heeft deze stad gevormd. Door de slavenhandel en de katoen plantages in de omgeving van deze stad is de stad zeer rijk geworden en dit kan je zien nog aan diverse gebouwen. We hebben 3 uur gewandeld en ook een beetje regen gehad. Toen het weer droog was leek het wel een sauna. 36 C hebben we gemeten. Puf Puf

Hierna zijn we nog naar het zuster fort gegaan van Fort Sumter, dit was Fort Moultrie. Het is jammer dat dit fort door de aandacht voor Fort Sumter wat minder bekend is. Het is een mooi fort waar de hele geschiedenis van het fort wordt weergegeven tijdens de diverse oorlogen; tegen de britten, tegen de noordelijken en tijdens de spaans-amerikaanse oorlog . Vanavond nog lekker gegeten Melvins RIBS & BBQ en daarna nog wat gedronken

Ook vandaag hadden we dus momenten met regen, van lichte regen tot aan een hoosbui met onweer. Maar dit weertype is schijnbaar normaal in deze tijd van het jaar.

Morgen (8 juni) gaan we richting Jacksonville in Noord-Carolina. (een andere Jacksonville dus dan die van een paar dagen geleden) Dus tot later.

toon

begin een beetje jaloers te worden