usa-2019.reismee.nl

Van Washington via Gettysburg en het Shednandoah Park naar de Great Smoky Mountains

Hoi allemaal. Daar zijn we weer vanuit de Great Smoky Mountains. Wat hebben we zoal de laatste dagen gedaan en meegemaakt. Na ons vertrek uit Washington DC op 13 juni zijn we naar Gettysburg gereden. Het was een korte rit. In het visitorcentrum hebben we eerst een film gezien over de slag bij Gettysburg en het museum bezocht. Ook was er een 360 gr panorama van de beslissende slag. Dat was wel nodig om een beetje een idee te hebben wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Kort samengevat; een bloedbad. Na het visitorcentrum hebben we de tour langs het slagveld gemaakt. Er staan honderden monumenten langs de weg van alle legeronderdelen die daar gevochten hebben. Via een app kreeg je op de belangrijkste punten een verhaal te horen wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Ook werd verteld hoeveel doden, vermisten en gewonden er zijn gevallen. Gigantisch veel. Ook het paarden die gedood zijn wordt genoemd. Na het park verlaten te hebben zijn we naar ons hotel vertrokken.

Op 14 juni zijn we naar het Shenandoah National Park gereden. Dus zaten we weer in de bergen. Dit is een langgerekt park op de bergrug van de Blue Ridge Mountains met een lengte van zo’n 105 mijl. Tijdens deze rit hebben we een paar keer een trail gelopen en hadden bij de overlook points een geweldig uitzicht over de omgeving. We hebben veel wildlife gezien maar weer geen beren. De rit door het park duurde zo’n 5 uur en dat was het waard. Overigens lezen we net op het www dat gedeeltes van het park zijn afgesloten vanwege de overlast door beren. Ze zijn er dus wel!!!

Na weer een overnachting zijn we op 15 juni richting de Great Smoky Mountains gereden. Een lange rit van zo’n 5 uur. Lijkt lang maar voor Amerikaanse begrippen is dit een kort ritje. We hebben van een privé persoon een chalet gehuurd ín Pigeon Forge aan de voet van de Smoky’s voor 3 dagen. FF geen hotel , is wel lekker. ’s Avonds zijn we naar de stad gegaan. E en groot pretpark met o.a. Dollywood van Dolly Parton. Zometeen gaan we het nationaaal park in want vandaag is het nog goed weer, morgen wordt het slechter. Dat was het weer. Tot de volgende keer.