usa-2019.reismee.nl

De Great Smoky Mountains en de rit naar Chattanooga

Hier zijn we weer. Wat hebben we allemaal gedaan de afgelopen dagen. We zijn 15 juni aangekomen in de Great Smoky Mountains. Dit was weer een mooi park om te bezoeken. We hadden een huis gehuurd voor 3 dagen en dat was wel fijn. We hebben op 16 juni een rondrit gemaakt met de auto naar Cades Cove. Dit was de plek waar de eerste settlers woonden voordat het een Nationaal Park werd, een boerengemeenschap dus. Zoals in de meeste gevallen werden de bewoners, toen het een nationaal park werd, vriendelijk verzocht om te vertrekken. Maar ze hebben daar woningen, graanmolen, smederij en veel kerken staan van hoe het vroeger er was. Onderweg nog diverse wildlife gezien (geen beer). We hebben ook wat trails gelopen naar watervallen en beekjes. Vooral om bij Laurel fall te komen was een uitdaging

De volgende dag (17 juni) zijn we naar het hoogste punt van de Smoky’s gegaan, Clingmans Dome, en hebben daar een geweldig uitzicht gehad over de bergen. Ook hier hebben we wat trails gelopen door de bossen. Het is stevig lopen want het is niet allemaal vlak (zeg maar gerust steil!!!) om bij de uitkijktoren te komen . Maar blijft leuk om te doen.

Gisteren (18-06) was het weer tijd om te gaan. We zijn door de Smoky’s richting het Cherokee Indian Reservation gereden. Daarna was het richting Bryson City en door naar Chattanooga, Onderweg nog door een aantal State Parks gereden. Wederom heel mooi alhoewel we in een enorme hoosbui zijn belandt in de bergen en geen hand meer voor onze ogen zagen.

De Smoky Mountains zijn heel mooi maar ga niet naar het nabij gelegen Pigeon forge of Gatlinburg. Wat een namaak en super toeristisch. (DOLLYWOOD)

Inmiddels zijn we dus in Chattanooga. Daar hebben we op 18 juni het Aquarium bezocht. Een heel mooi aquarium wat over diverse verdiepingen verspreid is . Vandaag 19 juni gaan we naar Ruby Falls en Rock City. Maar daar vertellen we later weer over. Tot later.