usa-2019.reismee.nl

New Orleans 3 dagen bezocht

Na dat we Houston hebben verlaten zijn we naar New Orleans vertrokken.

Daar aangekomen zijn we de stad gaan verkennen om te kijken waar we na toe konden en wat er te doen was. Daarna zijn we richting Bourbon Street gegaan hebben daar wat gedronken en van de muziek genoten.

De volgende dag zijn we richting de Riverfront gegaan en hebben we een boot tocht gemaakt om een oude Steampaddle Boot. Dat was leuk om te doen zo zagen we nog wat dingen van de stad en hoorde we nog wat extra dingen. Daarna zijn we naar het tweede Wereld Oorlog museum gegaan. Dit is wel een mooi museum alleen een heel veel informatie. In de avond weer richting Bourbon Street gegaan, kwamen we daar aan was de weg afgesloten met gele linten van een Politie afzetting. Er was een schietincident geweest tussen de politie en een verdachte en daarom werd de straat afgesloten. Is weer eens wat anders. Maar even verder op konden we gewoon weer verder.

De laatste dag zijn we met de tram naar een stads park gegaan en daar een stuk gewandeld uit de drukte. Daarna zijn we met de tram naar het Confederation Museum gegaan. Mooie museum over de burgeroorlog van uit het zuidelijke standpunt. Ook nog door het French Quarter gelopen en daar nog wat indrukken op gedaan om af te sluiten op Bourbon Street.

Na New Orleans gaan we richting Mobile. Omdat we langs de Golf van Mexico gaan richting de Oostkust houden we wel het weerbericht goed in de gaten. 1 juni is nl Hurricane Season begonnen. We komen dan door plaatsen de vorig seizoen volledig verwoest zijn. Dus Je weet maar nooit.

toon

alles muziek op straat ,veel water, veel te zien hier is het op dit moment 24 graden , gr toon

Ada

Hoop dat de weerberichten betrouwbaarder zijn dan buienradar hier.