usa-2019.reismee.nl

Van New Orleans naar Tallahessee, via Mobile en Panama City Beach

We zijn op 01-06-19 uit New Orleans vertrokken richting Mobile. Via een Scenic route langs de kust van de Golf van Mexico zijn we richting Mobile vertrokken waar we onderweg nog een National Wildlife Refuge hebben bezocht. Dit gebied is zo beschermd dat er een kleine parkeerplaats was waar je wat kon zien van de Bayou. We kwamen daar wel een leuk bord tegen dat we geen Alligators mochten pesten of voederen. Wat bleek nog geen 5 meter van waar wij stonden lag er een Alligator in het water. Wel leuk om te zien.

Na dit bezocht te hebben zijn we verder gegaan richting Mobile. In Mobile hebben we het Memorial Park van de USS Alabama Battleship bezocht. Dit was een Park waar de USS Alabama lag, de USS Drum, en diverse andere militaire items waaronder diverse vliegtuigen en kanonnen. Terwijl we hier aan het rond lopen waren heeft het ook verschrikkelijk geregend, maar het was kort maar hevig.

De volgende dag (2 juni)zijn we richting Panama City Beach gereden ook weer via de Scenic route die langs de kust liep. Hier veel stranden gezien. Was gewoon een leuke rit om te doen. We hebben overnacht in het Ocean Breeze hotel met uitzicht op het strand en de Golf van Mexico. 's Avonds hebben we aan het strand gegeten en een wandeling gemaakt over het strand.

De volgende ochtend ( 3 juni) zijn we van Panama City Beach richting Tallahesse gegaan. Hier zijn we ook weer langs de kust gereden, de Scenic Route. We zijn door het gebied gereden dat vorig jaar is getroffen door Hurricane Michael. We passeerden de stad Mexico Beach die het zwaarst was getroffen. Huizen gewoon weg, bomen geknakt, weggewaaide daken, het leek wel een oorlogsgebied. Ze waren begonnen met het herstel maar het gaat nog wel even duren voordat dit stadje hersteld.

Hierna zijn we naar Wakulla Springs gegaan. Dit de thuisbasis van de werelds grootste en diepste zoetwater bronnen.Het heldere water van Wakulla Springs biedt alligators en een heleboel verschillende wilde dieren een thuis die kan worden bekeken vanuit een rivierboot. De tocht met de rivierboot hebben we ook gedaan en we hebben veel wilde dieren mogen zien, waaronder alligators van groot tot klein, schilpadden, vogels, enz. Dit was leuk om te doen, vooral alligators zien die niet achter een glazenwand zitten in een dierentuin.

We zijn nu in Tallahassee ( en in een andere tijdzone beland) en gaan morgen (4 juni) weer verder met de reis. Richting St Augustine aan de oostkust.